TERMENI ȘI CONDIȚII GENERALE CU INFORMAȚII PENTRU CLIENȚI
1. Tabelul de conținut
2 .Domeniul de aplicare
3. Încheierea contractului
4. Achiziția la probă
5. Dreptul de retragere
6. Prețuri și condiții de plată
7. Condiții de livrare și de expediere
8. Acordarea drepturilor de utilizare a conținutului digital
9. Durata și rezilierea contractelor de abonament
10. Păstrarea titlului de proprietate
11. Răspunderea pentru defecte (garanție)
12. Răscumpărarea voucherelor promoționale
13. Răscumpărarea tichetelor cadou
14. Legea aplicabilă
15. Locul de jurisdicție
16. Soluționarea alternativă a litigiilor


1) Domeniul de aplicare
1.1. Prezentele condiții generale (denumite în continuare „CG”) ale Aversez UG (haftungsbeschränkt) (denumit în continuare „Vânzătorul”) se aplică tuturor contractelor de livrare de bunuri încheiate de un consumator sau de un întreprinzător (denumit în continuare „Clientul”) cu Vânzătorul în ceea ce privește bunurile prezentate de acesta în magazinul său online. Prin prezenta se contestă includerea termenilor și condițiilor proprii ale Clientului, cu excepția cazului în care se convine altfel.

1.2. Prezentele CGV se aplică în mod corespunzător contractelor de livrare de bonuri valorice, cu excepția cazului în care se convine altfel.

1.3 Prezentele CGC se aplică în mod corespunzător contractelor de livrare de bilete, cu excepția cazului în care se convine în mod expres altfel. Prezentele CGC reglementează doar vânzarea de bilete pentru anumite evenimente descrise mai detaliat în descrierea articolului vânzătorului și nu și desfășurarea acestor evenimente. Desfășurarea evenimentelor este reglementată exclusiv de dispozițiile legale în relația dintre participant și organizator și, dacă este cazul, de orice termeni și condiții ale organizatorului care se abat de la acestea. În cazul în care vânzătorul nu este și organizator, vânzătorul nu este răspunzător pentru buna desfășurare a evenimentului, pentru care este responsabil exclusiv organizatorul respectiv.

1.4. Prezentele CGC se aplică în mod corespunzător contractelor de furnizare de conținut digital, cu excepția cazului în care se convine altfel. Conținutul digital în sensul prezentelor CGC este reprezentat de datele care sunt create și furnizate în formă digitală.

1.5 Un consumator în sensul prezentelor CGC este orice persoană fizică care încheie o tranzacție juridică în scopuri care nu sunt predominant nici comerciale, nici independente.

1.6 Un întreprinzător în sensul prezentelor CGC este o persoană fizică sau juridică sau o societate cu capacitate juridică care, atunci când încheie o tranzacție juridică, acționează în exercitarea activității sale comerciale sau profesionale independente.

1.7 În funcție de descrierea produselor vânzătorului, obiectul contractului poate fi atât cumpărarea de bunuri prin intermediul unei livrări unice, cât și cumpărarea de bunuri prin intermediul unei livrări permanente (denumit în continuare „contract de abonament”). În cazul unui contract de abonament, vânzătorul se obligă să furnizeze clientului bunurile datorate prin contract pe toată durata contractului convenit, la intervalele de timp datorate prin contract.

1.8. În funcție de descrierea conținutului făcută de vânzător, obiectul contractului poate fi atât furnizarea unică de conținut digital, cât și furnizarea periodică de conținut digital (denumit în continuare „contract de abonament”). În cazul unui contract de abonament, vânzătorul se obligă să furnizeze clientului conținutul digital datorat prin contract pe durata contractului convenit, la intervalele de timp convenite prin contract.

2) Încheierea contractului
2.1. Descrierile de produse conținute în magazinul online al vânzătorului nu constituie oferte ferme din partea vânzătorului, ci servesc la depunerea unei oferte ferme de către client.

2.2. Clientul poate depune oferta prin intermediul formularului de comandă online integrat în magazinul online al Vânzătorului. În acest fel, după plasarea bunurilor selectate în coșul virtual de cumpărături și parcurgerea procesului electronic de comandă, clientul depune o ofertă contractuală obligatorie din punct de vedere juridic cu privire la bunurile conținute în coșul de cumpărături, făcând clic pe butonul care încheie procesul de comandă.

2.3. Vânzătorul poate accepta oferta clientului în termen de cinci zile,

prin trimiterea către client a unei confirmări scrise a comenzii sau a unei confirmări a comenzii în format text (fax sau e-mail), primirea confirmării comenzii de către client fiind decisivă, sau
prin livrarea bunurilor comandate către client, caz în care primirea bunurilor de către client este decisivă, sau
prin solicitarea plății de la client după ce acesta a plasat comanda.
În cazul în care există mai multe dintre alternativele menționate mai sus, contractul se încheie în momentul în care una dintre alternativele menționate mai sus apare prima. Perioada de acceptare a ofertei începe în ziua următoare trimiterii ofertei de către client și se încheie la expirarea celei de-a cincea zile de la trimiterea ofertei. În cazul în care vânzătorul nu acceptă oferta clientului în termenul menționat mai sus, acest lucru este considerat ca fiind o respingere a ofertei, cu consecința că clientul nu mai este obligat prin declarația sa de intenție.

2.4 Dacă clientul alege o metodă de plată oferită de PayPal, plata va fi procesată de furnizorul de servicii de plată PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg (denumit în continuare „PayPal”), sub rezerva Termenilor de utilizare PayPal, disponibili la https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full sau – dacă clientul nu are un cont PayPal – sub rezerva Termenilor și condițiilor pentru plăți fără cont PayPal, disponibile la https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/privacywax-full. În cazul în care clientul plătește prin intermediul unei metode de plată oferite de PayPal care poate fi selectată în procesul de comandă online, vânzătorul declară deja acceptarea ofertei clientului în momentul în care acesta face clic pe butonul care finalizează procesul de comandă.

2.5. În cazul în care este selectată metoda de plată „Plăți Amazon”, plata va fi procesată prin intermediul furnizorului de servicii de plată Amazon Payments Europe s.c.a., 38 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg (denumit în continuare „Amazon”), sub rezerva Acordului de utilizare Amazon Payments Europe, care poate fi consultat la https://payments.amazon.de/help/201751590. Dacă clientul selectează „Plăți Amazon” ca metodă de plată în timpul procesului de comandă online, acesta emite, de asemenea, un ordin de plată către Amazon, făcând clic pe butonul care finalizează procesul de comandă. În acest caz, vânzătorul declară deja acceptarea ofertei clientului în momentul în care clientul declanșează procesul de plată prin apăsarea butonului care încheie procesul de comandă.

2.6 În cazul depunerii unei oferte prin intermediul formularului de comandă online al Vânzătorului, textul contractului va fi stocat de către Vânzător după încheierea contractului și transmis Clientului în formă de text (de exemplu, e-mail, fax sau scrisoare) după ce comanda Clientului a fost trimisă. Vânzătorul nu va face accesibil textul contractului în afara acestui interval. În cazul în care clientul și-a creat un cont de utilizator în magazinul online al Vânzătorului înainte de trimiterea comenzii, datele comenzii vor fi arhivate pe site-ul web al Vânzătorului și pot fi accesate gratuit de către client prin intermediul contului său de utilizator protejat prin parolă, furnizând datele de acces relevante.

2.7 Înainte de a plasa în mod obligatoriu comanda prin intermediul formularului de comandă online al Vânzătorului, clientul poate identifica eventualele erori de introducere a datelor prin citirea cu atenție a informațiilor afișate pe ecran. Un mijloc tehnic eficient pentru o mai bună recunoaștere a erorilor de introducere poate fi funcția de mărire a browserului, cu ajutorul căreia se mărește afișajul de pe ecran. Clientul își poate corecta intrările în timpul procesului electronic de comandă utilizând funcțiile obișnuite ale tastaturii și ale mouse-ului până când face clic pe butonul care finalizează procesul de comandă.

2.8. Pentru încheierea contractului sunt disponibile limbile germană și engleză.

2.9 Prelucrarea comenzilor și contactarea au loc, de obicei, prin e-mail și prin procesarea automată a comenzilor. Clientul trebuie să se asigure că adresa de e-mail furnizată de acesta pentru procesarea comenzii este corectă, astfel încât e-mailurile trimise de vânzător să poată fi primite la această adresă. În special, atunci când utilizează filtre SPAM, clientul trebuie să se asigure că toate e-mailurile trimise de vânzător sau de terți însărcinați de vânzător cu procesarea comenzii pot fi livrate.

3) Achiziția la probă
3.1 Dacă se selectează opțiunea „Comandă la aprobare” (achiziție la probă), contractul se încheie cu condiția ca clientul să aprobe bunurile comandate în termen de paisprezece zile prin intermediul unei declarații exprese (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă, fax sau e-mail) către vânzător sau ca clientul să nu respingă bunurile deja predate în termen de paisprezece zile prin intermediul unei declarații exprese (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă, fax sau e-mail) către vânzător. Perioada de aprobare începe în ziua următoare primirii bunurilor de către client.

3.2. În timpul perioadei de aprobare, clientul are dreptul de a inspecta bunurile care i-au fost livrate în ceea ce privește starea, proprietățile și funcționarea lor și de a le depozita în aceste scopuri. În acest sens, el trebuie să manipuleze bunurile cu grijă în ceea ce privește o eventuală obligație de returnare a acestora. În cazul în care clientul utilizează bunurile într-un mod care nu este necesar pentru examinarea stării, a proprietăților și a modului de funcționare a acestora, acesta este răspunzător pentru orice pierdere de valoare a bunurilor.

3.3. Dacă clientul își declară aprobarea bunurilor în perioada de aprobare sau dacă nu respinge bunurile în perioada de aprobare, acesta este obligat să plătească vânzătorului prețul de achiziție convenit. În acest caz, cumpărătorul transferă prețul de achiziție convenit în contul bancar al vânzătorului fără întârziere, dar cel târziu în termen de șapte zile, cu excepția cazului în care se convine altfel. Perioada de plată începe în ziua următoare declarației de aprobare a cumpărătorului sau – în absența unei aprobări exprese – în ziua următoare expirării perioadei de aprobare. Primirea la timp a plății în contul bancar al vânzătorului este decisivă pentru respectarea termenului.

3.4. Dacă clientul își declară respingerea bunurilor în perioada de aprobare, acesta trebuie să returneze bunurile vânzătorului în termen de șapte zile, pe cheltuiala sa, dacă nu s-a convenit altfel. Perioada de returnare a bunurilor începe în ziua următoare declarației de respingere a clientului. Expedierea la timp a bunurilor de către client este suficientă pentru a respecta termenul. Clientul trebuie să utilizeze un ambalaj de transport adecvat pentru a evita deteriorarea în timpul transportului.

3.5. În cazul în care clientul își încalcă în mod culpabil obligația de diligență și/sau obligația de returnare, acesta este obligat să despăgubească vânzătorul pentru daunele rezultate.

3.6 Dreptul legal de revocare al clientului nu este afectat de dispozițiile menționate mai sus.

4) Dreptul de retragere
4.1 În general, consumatorii au dreptul la un drept de retragere.

4.2 Informații mai detaliate privind dreptul de retragere pot fi găsite în politica de retragere a vânzătorului.

4.3 Cu excepția cazului în care se convine altfel, nu există un drept de retragere pentru contractele de prestări de servicii în legătură cu activitățile de agrement, în cazul în care contractul prevede o dată sau o perioadă specifică pentru prestare. În consecință, un drept de retragere este exclus și în cazul contractelor de vânzare de bilete pentru evenimente de agrement programate.

5) Prețuri și condiții de plată
5.1. Cu excepția cazului în care se prevede altfel în descrierea produsului de către vânzător, prețurile indicate sunt prețuri totale care includ taxa pe valoarea adăugată legală. Orice costuri suplimentare de livrare și de transport vor fi indicate separat în descrierea produsului respectiv.

5.2. Clientul va fi informat cu privire la opțiunea (opțiunile) de plată în magazinul online al Vânzătorului.

5.3 În cazul în care este selectată o metodă de plată oferită prin intermediul serviciului de plată „PayPal”, plata va fi procesată prin PayPal, PayPal putând utiliza în acest scop și serviciile unor furnizori de servicii de plată terți. În cazul în care Vânzătorul oferă, de asemenea, metode de plată prin intermediul PayPal pentru care efectuează plăți în avans către Client (de exemplu, achiziție în cont sau plată în rate), acesta va ceda creanța sa de plată către PayPal sau către furnizorul de servicii de plată însărcinat de PayPal și numit în mod specific Clientului. Înainte de a accepta declarația de cesiune a Vânzătorului, PayPal sau furnizorul de servicii de plată însărcinat de PayPal va efectua o verificare a solvabilității folosind datele transmise ale clientului. Vânzătorul își rezervă dreptul de a refuza clientului metoda de plată selectată în cazul unui rezultat negativ al verificării. În cazul în care metoda de plată selectată este aprobată, clientul trebuie să achite valoarea facturii în perioada de plată convenită sau în intervalele de plată convenite. În acest caz, acesta poate efectua plata numai către PayPal sau către furnizorul de servicii de plată însărcinat de PayPal cu efect de stingere a datoriilor. Cu toate acestea, vânzătorul rămâne responsabil pentru solicitările generale ale clienților, de exemplu, cu privire la bunuri, termenul de livrare, expediere, retururi, reclamații, declarații de revocare și livrări sau note de credit, chiar și în cazul cesiunii creanței.

5.4. În cazul în care este selectată metoda de plată „SOFORT”, plata va fi procesată prin intermediul furnizorului de servicii de plată SOFORT GmbH, Theresienhöhe 12, 80339 München (denumit în continuare „SOFORT”). Pentru a putea plăti suma facturii prin intermediul „SOFORT”, clientul trebuie să aibă un cont bancar online care a fost activat pentru participarea la „SOFORT”, să se identifice în mod corespunzător în timpul procesului de plată și să confirme instrucțiunile de plată către „SOFORT”. Operațiunea de plată este apoi efectuată imediat de către „SOFORT”, iar contul bancar al clientului este debitat. Informații mai detaliate despre metoda de plată „SOFORT” sunt disponibile pentru client pe internet la adresa https://www.klarna.com/sofort/.

5.5 În cazul în care este selectată o metodă de plată oferită prin intermediul serviciului de plată „Stripe”, plata va fi procesată prin intermediul furnizorului de servicii de plată Stripe Payments Europe Ltd, 1 Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, Irlanda (denumit în continuare „Stripe”). Metodele individuale de plată oferite prin Stripe vor fi comunicate clientului în magazinul online al vânzătorului. Stripe poate utiliza alte servicii de plată pentru procesarea plăților, pentru care se pot aplica condiții speciale de plată, despre care clientul poate fi informat separat. Informații suplimentare despre Stripe sunt disponibile pe internet la adresa https://stripe.com/de.

5.6 În cazul în care este selectată metoda de plată achiziție în cont, prețul de achiziție devine scadent după ce bunurile au fost livrate și facturate. În acest caz, prețul de achiziție se plătește în termen de 7 (șapte) zile de la primirea facturii, fără nicio deducere, cu excepția cazului în care se convine altfel. Vânzătorul își rezervă dreptul de a oferi metoda de plată achiziție în cont numai până la un anumit volum de comenzi și de a refuza această metodă de plată în cazul în care volumul de comenzi specificat este depășit. În acest caz, Vânzătorul va informa clientul cu privire la o restricție de plată corespunzătoare în informațiile sale de plată din magazinul online.

5.7. În cazul în care este selectată metoda de plată prin debitare directă SEPA, valoarea facturii trebuie plătită după ce a fost emis un mandat de debitare directă SEPA, dar nu înainte de termenul limită pentru informațiile în avans. Încasarea debitului direct se face în momentul în care bunurile comandate părăsesc depozitul vânzătorului, dar nu înainte de expirarea termenului de informare prealabilă. Notificarea prealabilă este orice comunicare (de exemplu, factură, poliță, contract) din partea vânzătorului către client care anunță un debit prin debitare directă SEPA. În cazul în care debitul direct nu este onorat din cauza lipsei de fonduri suficiente în cont sau din cauza furnizării unor date bancare incorecte sau dacă clientul se opune debitării directe, deși nu are dreptul să facă acest lucru, clientul suportă comisioanele suportate de instituția de credit respectivă ca urmare a debitării, dacă este responsabil pentru aceasta.

5.8 În cazul în care se selectează metoda de plată prin debitare directă prin Stripe, plata va fi procesată prin intermediul furnizorului de servicii de plată Stripe Payments Europe Ltd, 1 Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, Irlanda (în continuare: „Stripe”). În acest caz, Stripe colectează suma facturii din contul bancar al clientului după emiterea unui mandat de debitare directă SEPA, dar nu înainte de expirarea perioadei de notificare prealabilă în numele vânzătorului. Pre-notificarea este orice comunicare (de exemplu, factură, poliță, contract) către client prin care se anunță un debit prin SEPA Direct Debit. În cazul în care debitul direct nu este onorat din cauza fondurilor insuficiente în cont sau din cauza furnizării unor date bancare incorecte sau dacă clientul se opune debitării directe, deși nu are dreptul de a face acest lucru, clientul suportă comisioanele suportate de instituția de credit respectivă ca urmare a debitării, în cazul în care este responsabil pentru aceasta. Vânzătorul își rezervă dreptul de a efectua o verificare a solvabilității atunci când selectează metoda de plată prin debitare directă SEPA și de a respinge această metodă de plată în cazul unei verificări negative a solvabilității.

5.9 În cazul în care este selectată metoda de plată prin card de credit prin Stripe, valoarea facturii este datorată imediat după încheierea contractului. Plata este procesată prin intermediul furnizorului de servicii de plată Stripe Payments Europe Ltd, 1 Grand Canal Street Lower, Grand Canal Dock, Dublin, Irlanda (denumit în continuare: „Stripe”). Stripe își rezervă dreptul de a efectua o verificare a creditului și de a refuza această metodă de plată în cazul unei verificări negative a creditului.

6) Condiții de livrare și de expediere
6.1 Dacă Vânzătorul se oferă să expedieze bunurile, livrarea se va face în zona de livrare specificată de Vânzător la adresa de livrare specificată de Client, cu excepția cazului în care se convine altfel. Adresa de livrare specificată în procesarea comenzii de către Vânzător este decisivă în procesarea tranzacției. Prin derogare de la aceasta, în cazul în care este selectată metoda de plată PayPal, adresa de livrare depusă de către client la PayPal în momentul plății este decisivă.

6.2. Dacă livrarea bunurilor nu reușește din motive imputabile clientului, acesta va suporta costurile rezonabile suportate de vânzător ca urmare a acestui fapt. Acest lucru nu se aplică în ceea ce privește costurile pentru expedierea de returnare dacă clientul își exercită efectiv dreptul de revocare. În cazul exercitării efective a dreptului de revocare de către client, în cazul costurilor de returnare se aplică dispozițiile din instrucțiunile de revocare ale vânzătorului.

6.3. În cazul în care clientul acționează în calitate de întreprinzător, riscul de pierdere accidentală și de deteriorare accidentală a bunurilor vândute se transferă clientului de îndată ce vânzătorul a livrat bunurile agentului de expediție, transportatorului sau oricărei alte persoane sau instituții desemnate să efectueze expedierea. În cazul în care clientul acționează în calitate de consumator, riscul de pierdere accidentală și de deteriorare accidentală a bunurilor vândute se transferă, în principiu, clientului sau unei persoane autorizate să primească bunurile numai în momentul în care acestea sunt predate clientului. Fără a aduce atingere celor de mai sus, riscul pierderii accidentale și al deteriorării accidentale a bunurilor vândute se transferă clientului, chiar și în cazul consumatorilor, de îndată ce vânzătorul a livrat bunurile agentului de expediție, transportatorului sau persoanei sau instituției desemnate în alt mod să efectueze expedierea, în cazul în care clientul însărcinează agentul de expediție, transportatorul sau persoana sau instituția desemnată în alt mod să efectueze expedierea să efectueze expedierea, iar vânzătorul nu a desemnat în prealabil această persoană sau instituție clientului.

6.4. Vânzătorul își rezervă dreptul de a denunța contractul în cazul unei livrări proprii incorecte sau necorespunzătoare. Acest lucru se aplică numai în cazul în care vânzătorul nu este răspunzător pentru nelivrare și vânzătorul a încheiat, cu diligența necesară, o tranzacție de acoperire specifică cu furnizorul. Vânzătorul depune toate eforturile rezonabile pentru a procura bunurile. În cazul în care bunurile nu sunt disponibile sau sunt disponibile doar parțial, clientul va fi informat imediat, iar contravaloarea contravalorii va fi rambursată fără întârziere.

6.5. Autocolectarea nu este posibilă din motive logistice.

6.6 Voucherele sunt puse la dispoziția clientului după cum urmează:

prin descărcare
prin e-mail
6.7 Tichetele sunt puse la dispoziția clientului după cum urmează:

prin descărcare
prin e-mail
6.8 Conținutul digital este furnizat clientului după cum urmează:

prin descărcare
prin e-mail

7) Acordarea de drepturi de utilizare a conținuturilor digitale
7.1 Cu excepția cazului în care se prevede altfel în descrierea conținutului din magazinul online al vânzătorului, vânzătorul acordă clientului dreptul neexclusiv, nelimitat în timp și spațiu, de a utiliza conținutul în scopuri private și comerciale.

7.2 Transferul conținutului către terți sau crearea de copii pentru terți în afara domeniului de aplicare al acestor CGC nu este permis decât dacă Vânzătorul a fost de acord cu transferul licenței în temeiul contractului către terți.

7.3 În măsura în care contractul se referă la furnizarea unică de conținut digital, acordarea de drepturi devine efectivă numai în momentul în care clientul a plătit integral remunerația datorată. Vânzătorul poate permite provizoriu utilizarea conținutului contractual chiar înainte de acest moment. O astfel de permisiune provizorie nu constituie un transfer de drepturi.

8) Durata și încetarea contractelor de abonament
8.1. Contractele de abonament se încheie pe o perioadă nedeterminată, dar cel puțin pe durata minimă indicată în descrierea produsului respectiv din magazinul online al vânzătorului. Contractul de abonament poate fi reziliat în timpul duratei minime cu un preaviz de o lună până la sfârșitul duratei minime și după expirarea duratei minime în orice moment cu un preaviz de o lună.

8.2. Dreptul de reziliere extraordinară pentru motive întemeiate rămâne neafectat. Se consideră că există un motiv întemeiat în cazul în care partea care reziliază, ținând seama de toate circumstanțele cazului individual și punând în balanță interesele ambelor părți, nu se poate aștepta în mod rezonabil să continue relația contractuală până la rezilierea convenită sau până la expirarea unui termen de preaviz.

8.3 Rezilierea poate fi făcută în scris, în formă de text (de exemplu, prin e-mail) sau în formă electronică prin intermediul dispozitivului de reziliere (buton de reziliere) pus la dispoziție de vânzător pe site-ul său.

9) Păstrarea titlului de proprietate
În cazul în care Vânzătorul efectuează o prestație anticipată, acesta își păstrează dreptul de proprietate asupra bunurilor livrate până la plata integrală a prețului de achiziție datorat.

10) Răspunderea pentru defecte (garanție)
10.1. Dacă nu se prevede altfel în următoarele dispoziții, se aplică dispozițiile privind răspunderea legală pentru defecte. Acest lucru nu se aplică contractelor de livrare de bunuri:

10.2. Dacă clientul acționează în calitate de întreprinzător,

vânzătorul are posibilitatea de a alege tipul de executare ulterioară;
în cazul bunurilor noi, termenul de prescripție pentru defecte este de un an de la livrarea bunurilor;
în cazul bunurilor folosite, drepturile și pretențiile pentru defecte sunt excluse;
termenul de prescripție nu reîncepe să curgă în cazul în care se efectuează o livrare de înlocuire în cadrul domeniului de aplicare a răspunderii pentru defecte.
10.3. Limitările de răspundere și scurtarea termenelor menționate mai sus nu se aplică în cazul

la cererile de despăgubire și de rambursare a cheltuielilor clientului,
în cazul în care vânzătorul a ascuns în mod fraudulos defectul,
pentru bunurile care au fost utilizate în conformitate cu destinația lor obișnuită pentru o clădire și care au cauzat defectul acesteia,
pentru orice obligație existentă a vânzătorului de a furniza actualizări pentru produsele digitale, în cazul contractelor de livrare de bunuri cu elemente digitale.
10.4. În plus, pentru antreprenori, termenele de prescripție legale pentru orice drept legal de recurs care poate exista rămân neafectate.

10.5 În cazul în care clientul acționează în calitate de comerciant în sensul § 1 din Codul comercial german (HGB), acesta este supus obligației comerciale de inspecție și de notificare a defectelor în conformitate cu § 377 din Codul comercial german (HGB). În cazul în care clientul nu respectă obligațiile de notificare reglementate de acesta, mărfurile sunt considerate ca fiind aprobate.

10.6. Dacă clientul acționează în calitate de consumator, acesta este rugat să reclame mărfurile livrate care prezintă daune evidente de transport la expeditor și să informeze vânzătorul cu privire la acestea. În cazul în care clientul nu se conformează, acest lucru nu are niciun efect asupra pretențiilor sale legale sau contractuale pentru defecte.

11) Răscumpărarea voucherelor promoționale
11.1. Voucherele care sunt emise gratuit de către Vânzător în cadrul unor promoții cu o anumită perioadă de valabilitate și care nu pot fi cumpărate de către Client (denumite în continuare „Vouchere promoționale”) pot fi răscumpărate numai în magazinul online al Vânzătorului și numai în perioada specificată.

11.2. Produsele individuale pot fi excluse din promoția cupoanelor promoționale dacă din conținutul cuponului promoțional rezultă o restricție corespunzătoare.

11.3 Voucherele promoționale pot fi răscumpărate numai înainte de finalizarea procesului de comandă. Compensarea ulterioară nu este posibilă.

11.4 Se poate răscumpăra doar un singur voucher promoțional pe comandă.

11.5 Valoarea bunurilor trebuie să fie cel puțin egală cu valoarea voucherului promoțional. Orice credit rămas nu va fi rambursat de către vânzător.

11.6 În cazul în care valoarea voucherului promoțional nu este suficientă pentru a acoperi comanda, se poate alege una dintre celelalte metode de plată oferite de Vânzător pentru a achita diferența.

11.7 Soldul de credit al unui voucher promoțional nu se plătește în numerar și nici nu generează dobândă.

11.8 Voucherul promoțional nu va fi rambursat în cazul în care clientul returnează bunurile plătite integral sau parțial cu voucherul promoțional în cadrul dreptului său legal de revocare.

11.9 Voucherul promoțional este transferabil. Vânzătorul poate efectua plata cu efect liberatoriu către deținătorul respectiv care răscumpără voucherul promoțional în magazinul online al vânzătorului. Acest lucru nu se aplică în cazul în care Vânzătorul are cunoștință sau ignoră din neglijență gravă neeligibilitatea, incapacitatea juridică sau lipsa autorității reprezentative a titularului respectiv.

12) Răscumpărarea tichetelor cadou
12.1. Voucherele cadou care pot fi achiziționate prin intermediul magazinului online al Vânzătorului (denumite în continuare „vouchere cadou”) pot fi răscumpărate numai în magazinul online al Vânzătorului, cu excepția cazului în care se prevede altfel în voucherul cadou.

12.2 Voucherele cadou și soldurile rămase ale voucherelor cadou pot fi răscumpărate până la sfârșitul celui de-al treilea an care urmează anului în care a fost achiziționat voucherul cadou. Soldurile rămase vor fi creditate clientului până la data expirării.

12.3 Voucherele cadou pot fi răscumpărate numai înainte de finalizarea procesului de comandă. Compensarea ulterioară nu este posibilă.

12.4 Se poate răscumpăra doar un singur voucher cadou pe comandă.

12.5 Voucherele cadou pot fi folosite numai pentru a cumpăra bunuri și nu pot fi folosite pentru a cumpăra vouchere cadou suplimentare.

12.6 În cazul în care valoarea voucherului cadou este insuficientă pentru a acoperi comanda, se poate alege una dintre celelalte metode de plată oferite de Vânzător pentru a deconta diferența.

12.7 Soldul unui Voucher Cadou nu va fi plătit în numerar și nu va genera dobândă.

12.8 Voucherul cadou este transferabil. Vânzătorul poate efectua plata cu efect liberatoriu către deținătorul respectiv care răscumpără Voucherul Cadou în magazinul online al Vânzătorului. Acest lucru nu se aplică în cazul în care Vânzătorul are cunoștință sau ignoră din neglijență gravă neeligibilitatea, incapacitatea juridică sau lipsa autorității reprezentative a titularului respectiv.

13) Legea aplicabilă
Toate raporturile juridice dintre părți sunt reglementate de legislația Republicii Federale Germania, cu excepția legislației privind vânzarea internațională de bunuri mobile. În cazul consumatorilor, această alegere a legii aplicabile se aplică numai în măsura în care protecția acordată nu este retrasă de dispozițiile imperative ale legislației statului în care consumatorul își are reședința obișnuită.

14) Locul de jurisdicție
În cazul în care clientul este un comerciant, o persoană juridică de drept public sau un fond special de drept public cu sediul social pe teritoriul Republicii Federale Germania, locul exclusiv de jurisdicție pentru toate litigiile care decurg din prezentul contract este sediul social al vânzătorului. În cazul în care clientul își are sediul social în afara teritoriului Republicii Federale Germania, sediul social al vânzătorului este locul exclusiv de jurisdicție pentru toate litigiile care decurg din prezentul contract, în cazul în care contractul sau pretențiile care decurg din contract pot fi atribuite activității profesionale sau comerciale a clientului. Cu toate acestea, în cazurile menționate mai sus, vânzătorul are în orice caz dreptul de a introduce o acțiune în fața instanței de judecată de la sediul comercial al clientului.

16) Soluționarea alternativă a litigiilor
16.1. Comisia UE pune la dispoziție o platformă de soluționare online a litigiilor pe internet la următorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Această platformă servește drept punct de contact pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor care decurg din contractele de achiziție sau de servicii online care implică un consumator.

16.2 Vânzătorul nu este obligat și nici nu dorește să participe la o procedură de soluționare a litigiilor în fața unei comisii de arbitraj pentru consumatori.